PROJECTE ESTELS

 1.- VOLAR NO ÉS CAURE

Material: full de paper i tisores Procediment

A. Talla dos quadrats de paper iguals i identifícalas amb una X i una Y. 

B. Deixa caure simultàniament els dos trossos plans des d'una certa alçada. 

C. Doblega el paper X per la meitat, i torna a caure tots dos. 

D. Doblega el paper Y per la meitat dues vegades i repeteix la caiguda. 

Qüestions 

1. Quin dels dos trossos arriba abans a terra quan fas el que indica l'apartat B?  la Y i no se per que.

2. Quin dels dos trossos arriba abans a terra després de fer les instruccions de l'apartat C? La X per estar doblada.

I en fer el que diu l'apartat D? La Y perquè cuant mes doblegat mes pes, i mes foça de traccio te. 

3. Els papers cauen en línia recta? No, van de costat a costat.

https://youtu.be/Rgu1MAqF_ys

https://www.youtube.com/watch?v=Ekc6Y76205o



                                                                  MOLINET D'ORIGAMI

1.1- El molinet de vent: Avui em fet un molinet de vent, me ha agradat molt, ha sigut algo original,
Material: Un paper, si es gran millor perquè petit costa més. Una palleta de plastic, i una agulla/xinxeta. 
Com es fa: Es fácil, sol que hi han parts en la meva ocasió que han sigut més complicades, es diu: Origami. 
Enllaç: Información
Tinc que dir que me ha agradat, sol que el Pas 5 per a mi era el mes difícil 
Lamentablemente no tinc fotos ni videos de el proces, pero ho he fet igual que a el enllaç



2.- FER QUE CAIGUI ON VULGUIS ?

Material: full de paper, tisores, goma d'enganxar
Qüestions: 
1. Es pot controlar la caiguda del paper a l'etapa A?  Si, pero per a mi es difícil que es pugui fer, perquè he estat un rato intentat fer-ho. A la mateixa rajola.
2. Ho pots fer a la D? Si. hi casualment a mi, tot el rato ha caigut a el mateix lloc. ara et deixo un video en el que la piramide casi sempre cau
3. A què creus que és deguda la diferència? A que si la tires de un costat diferent la energía actúa diferent.
4. Què passa en inclinar la piràmide? que comença a moure com una loca.





                                                 2.2 Reciclem una ampolla
Aquest apartat del tema ens ha quedat molt bé. Hem tingut que portar una ampolla petita de plàstic. Sincerament si ho fes només no ho sabria fer, la clau de tots els projectes que fem és estar en grup, ja que ens concentrem més i anem x2 més ràpids de temps. Si no fos pel Mario, (el intel·ligent del grup) tindrem un problema i és que ell tenia un pla, cosa que jo i Gabriel H no teníem, crec que tenim vídeos per ensenyar-te:


3.- CAIGUDA SOTA CONTROL 

Material: full de paper, tisores, regle i clip Procediment 
1. Talla el paper tal i com s'indica a la imatge 3, i doblega per la línia de punts. 
2. Reprodueix l'objecte de la imatge 4, i posa un clip a la part de baix. 
3. Deixa caure l'helicòpter. Ajusta les “ales” perquè inverteixi el sentit de gir. 
4. Fes proves modificant el nombre de clips i canviant la llargada de les ales.


Qüestions

1. Com has aconseguit invertir el sentit de gir? 
Fent moltes proves ja ho he aconseguit. i es

2. Què passa quan canvies el nombre de clips? 

3. Què passa quan escurces les ales?


Lamentablement no tinc fotos ni videos perquè no em vaig enrecordar.



                                          4.- TOT CAU IGUAL DE RÀPID? 

Material: tisores, compàs, cartolina (30x30 cm), film transparent, cinta autoadhesiva, fil de cotó, clips, cronòmetre, regle.

Procediment: 
1. Dibuixa sobre la cartolina un cercle de 30 cm de diàmetre i retalla'l. 

2. Amb l'ajuda de la peça anterior, retalla un cercle de film de la mateixa mida. 

3. Enganxa al film mitjançant la cinta autoadhesiva 8 tires de fil de cotó de 35 cm de llarg, tal i com es mostra a la imatge 5. 

4. Lliga els extrems lliures dels fils i posa-hi 3 clips (imatge 6). 

5. Deixa caure el paracaigudes i mesura el temps de caiguda. Repeteix el procés 3 vegades i calcula el valor mig. 

6. Afegeix tres clips més i repeteix el pas anterior. 

7. Afegeix uns altres tres clips, i torna a repetir la sèrie de llançaments. 

8. Deixa només 3 clips a l'extrem dels fils, i retalla un forat de 2 cm de diàmetre al centre del disc de plàstic. Mesura tres vegades el temps de caiguda. 

9. Treballa ara amb un disc de 15 cm de diàmetre, i refés les etapes 1 – 5. 

NOTA: tots els llançaments s'han de realitzar des de la mateixa alçada.




















Qüestions

1. Elabora una taula amb les següents columnes, amb el resum dels resultats dels llançaments: 

Nº de clips | Diàmetre del plàstic | Amb forat o sense | Temps de caiguda 

2. Per què creus que un cos lligat a un paracaigudes cau més lentament que si no ho està? 
L'empenta de l'aire es considera menyspreable, ja que la densitat de l'aire és molt menor que la del cos. D'altra banda, considerem que el fregament del paracaigudista amb l'aire és petit.

3. Quin dels dos paracaigudes cau més lentament, el de 15 o el de 30 cm? 

4. Influeix el pes en el temps de caiguda? De quina manera? 

5. Quin és l'efecte de fer-li un forat al paracaigudes?

Comentarios

  1. jo he mirat el video i penso que cauen al mateix temps.....
    Les respostes les has de treballar més, intentar raonar-les.
    Creus que influeix el pes???? aquest any apendràs potser que no influeix

    ResponderEliminar
  2. però no hi ha cap imatge del teu treball ???

    ResponderEliminar
  3. i quin era el pla ????? les respostes a les preguntes s'haurien de treballar més

    ResponderEliminar
  4. uff no has acabat les preguntes de caiguda sota control !!!! has començat a fer el següent sense acabar l'anterior.....

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares